Якщо у вас є авто, яке часто простоює у дворі або на паркінгу, а витрати з інфляцією лише зростають, то виникає думка здавати власний автомобіль в оренду.
Логічно виникає питання: скільки насправді можна заробити, якщо перетворити авто на джерело додаткового доходу? Розглянемо реалістичні сценарії, приклади розрахунків і фактори, які впливають на прибутковість.
Які фактори впливають на заробіток?
Перш ніж перейти до цифр, варто розуміти ключові параметри, від яких залежить ваш дохід:
- Тип авто: економ, середній клас, позашляховик, електрокар.
- Місто: у Києві попит вищий, але й конкуренція більша; у менших містах — стабільніша сезонність.
- Стан і вік авто: новіші машини бронюють частіше.
- Якість фото та профілю: впливає на конверсію переглядів у бронювання.
- Ціна та гнучкість: адекватний тариф + знижки на довгострокові оренди = більше заявок.
- Доступність авто: чим більше днів на місяць доступне — тим більший потенційний дохід.
Розрахунок №1: Авто початкової цінової категорії
Приклад: Hyundai i30, 2014 рік
Середня ціна оренди у великих містах: 900–1100 грн/доба
Сценарій
- Середня зайнятість: 8–10 днів на місяць (розумний показник для економ-класу).
- Середня ціна: 1000 грн/доба.
Дохід:
1000 грн × 10 днів = 10 000 грн/місяць
Витрати
- Миття авто — 300–400 грн × 4 рази = ~1500 грн
- Технічні дрібниці (фільтри, рідини, дрібний ремонт у розрахунку на місяць) = ~800 грн
- Амортизація (умовно) = ~1200 грн
Чистий прибуток:
10 000 – (1500 + 800 + 1200) = 6 500 грн/місяць
Це реалістичний базовий сценарій, якщо авто здається не надто часто, але стабільно.
Розрахунок №2: Авто середнього класу
Приклад: Toyota Corolla, 2018 рік
Середня ціна оренди: 1300–1600 грн/доба
Сценарій
- Середня зайнятість: 12–14 днів на місяць
- Середня ціна: 1500 грн/доба
Дохід:
1500 × 14 = 21 000 грн/місяць
Витрати
- Миття – 400 грн × 4 = 1600 грн
- ТО (у середньому на місяць) = 1500 грн
- Амортизація = 1500 грн
Чистий прибуток:
21 000 – (1600 + 1500 + 1500) = 16 400 грн/місяць
У топових районах Києва, Львова та Одеси такі авто інколи бронюють навіть 18–20 разів на місяць — тоді сума зростає до 30–32 тис. грн доходу і близько 22–24 тис. чистого прибутку.
Розрахунок №3: Позашляховик або авто преміум-класу
Приклад: BMW X3, 2017 рік
Середня ціна оренди: 2500–3000 грн/доба
Сценарій
- Зайнятість: 10–12 днів на місяць (вища ціна компенсує нижчу частоту)
- Середня ціна: 2800 грн
Дохід:
2800 × 12 = 33 600 грн/місяць
Витрати
- Миття — 500 грн × 4 = 2000 грн
- ТО та розхідники (середня оцінка) = 3000 грн
- Амортизація = 2500 грн
Чистий прибуток:
33 600 – (2000 + 3000 + 2500) = 26 100 грн/місяць
Для преміум-класу критично важливі якісні фото, швидкі відповіді орендарям і бездоганний стан авто — це напряму впливає на конверсію.
Розрахунок №4: Електромобіль
Приклад: Nissan Leaf, 2018 рік
Середня ціна оренди: 900–1200 грн/доба
Витрати на електроенергію значно нижчі.
Сценарій
- Зайнятість: 12–15 днів
- Середня ціна: 1100 грн
Дохід:
1100 × 15 = 16 500 грн/місяць
Витрати
- Зарядки (частково покриває орендар або включено в тариф) = 700–900 грн/місяць
- ТО (електромобілі дешевші в обслуговуванні) = ~600 грн
- Амортизація = 1000 грн
Чистий прибуток:
16 500 – (900 + 600 + 1000) = 14 000 грн/місяць
Електрокари стають дедалі популярнішими через дешеву експлуатацію та екологічність.
Що реально впливає на розмір доходу?
Якість фотографій
Погані фото зменшують конверсію до 50%.
Швидкість відповіді
Власники, які відповідають за 5–10 хвилин, отримують у 2–3 рази більше підтверджених бронювань.
Гнучкість щодо графіка
Авто, яке доступне хоча б 20–25 днів на місяць, заробляє у півтора рази більше за аналогічне, доступне 10–12 днів.
Репутація і відгуки
Перші 5 позитивних відгуків суттєво підвищують довіру.
То скільки можна заробити в середньому?
У реаліях українського ринку діапазон такий:
- Економ-клас: 6–10 тис. грн чистого прибутку
- Середній клас: 15–20 тис. грн
- Преміум / SUV: 20–30 тис. грн
- Електрокари: 12–15 тис. грн
Фактичний заробіток залежить від того, як відповідально власник працює зі своїм профілем, як доглядає авто і чи готовий він мислити як підприємець.
Здача авто — можливість створити стабільне джерело доходу, яке легко масштабувати: від одного автомобіля до власного автопарку. Але для більшості власників авто, Porto — це зручна можливість компенсувати розходи на володіння автомобілем.
